Velika Planina

Velika planina je ime zakrasele visokogorske planote v Kamniško-Savinjskih Alpah pri Kamniku, povprečna višina je okoli 1500 mnv z najvišjim vrhom Gradišče, ki doseže višino 1666 mnv.

Velika planina, ki obsega Veliko, Malo in Gojško planino ter Dovjo in Veliko gričo, je največja visokogorska pašna planina v Sloveniji. Na njej so pastirji zgradili več pastirskih naselij s preko sto pastirskimi stanovi (kočami, bajtami) posebne oblike, ki so zaščitni znak planote. Danes je Velika planina obdana z redkim smrekovim gozdom ter ruševjem in posejana z značilnimi kraškimi vrtačami. Na zložni planoti se je gosz že pred stoletji umaknil pašnikom. Mehke zelene trate med vrtačami in kotliči so dale ideale pogoje za letno pašo govedi.
Planina zaživi vsakega junija, ko se pastirji vrnejo na pašo in tam ostanejo do septembra. Veseli so vašega obiska in vas vabijo, da poskusite domače mlečne izdelke in tipično pastirsko kosilo, ki je sestavljeno iz kislega mleka in trdo kuhanih žgancev.

Dostop:

Spodnja postaja nihalke na Veliko planino se nahaja v Kamniški Bistrici, le 3 km pred koncem te doline. Iz mesta Kamnik je oddaljena 10 km.

• peljete se mimo Kamnika ter na zadnjem večjem križišču zavijete levo, sledite oznakam za Kamniško Bistrico ter Gornji Grad
  • po 5 km dosežete vas Stahovica, kjer se cesta odcepi levo, sledite oznakam za Kamniško Bistrico
  • po 5 km boste na desni strani že opazili parkirišče nihalke na Veliko planino

Iz smeri Kamnika:

Predlagamo, da sledite oznakam Kamniška Bistrica – Gornji Grad. V kraju Stahovica (po 6 km) se cesta odcepi levo, kjer sledite le še oznakam za Kamniško Bistrico ter spodnjo postaja nihalke. Po 4 km boste na desni strani opazili parkirni prostor, levo pa se nahaja blagajna ter celoten objekt vstopne postaje nihalke.

• Več informacij lahko najdete na spodnji povezavi: